h1

En suck till

maj 13, 2009

Häromkvällen visade TV4 den tredje delen av Gregor Nowinskis film om familjen Bonnier – och den innehöll ingenting att jaga upp sig för, om det inte vore för det faktum att varenda sekund i den skulle kunna användas av familjen B i en egen reklamfilm. Och att den visades i deras egen kanal. Hade det varit Italien hade vi reagerat och sagt att det luktar en smula. Hade det varit Ryssland… Det fanns en plågsam sekvens i filmen när Expressens förre chefredaktör tvingades ta med alla barnen B – som var på ägarkurs – på rundvandring i tidningshuset. Strax innan hade vi sett dem äta lunch tillsammans med DNs nuvarande chefredaktör. Och snart sitter de i DNs styrelse och utser Torbjörn Larssons efterträdare. Mediamakt. Väldigt stor mediamakt.

Men KF, som ju äger rätt mycket media de med, vill inte vara sämre. I ett av de senaste numren av Tidningen Vi bistås KF-chefen en underbart hyllande skildring av Bertil Torekull. Italien… Jag tycker inte att sånt går an. Jag tycker att självberöm luktar illa. Jag kommer aldrig att intervjua mig själv på denna blogg…

Er S

2 kommentarer

  1. Du måste blogga tätare, Svante! Oxford behöver pauserna i pluggandet.


  2. Jag vet, jag har nåt mer att säga i eftermiddag.
    DGF



Kommentera

